SKI.BG
     Четвъртък, 28 Март 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FORUM - SKI in Bulgaria
(moderated by vladi)

Публикувайте Нов Отговор << Обратно към Теми
Създадено от:  
Автор: atanasovbg

Изпратено: 16-03-2018 13:36:31
Моля за мнение относно начина, по който карам

Здравейте приятели, слагам линк с едно кратко мое клипче. От скоро се опитвам да карам "карвинг" стил ...така да го нарека. Ще се радвам ако някой ми направи забележки и коментари. Слагам линк с клипчето и предварително ви благодаря! Клип

Автор: atanasovbg

Изпратено: 24-03-2018 16:10:02
Благодаряза отговорите! Speedlimit, надявам се има напредък от миналата година хаха :) Ще видя всички клипчета, ще прочета пак какво сте писали, ще осмисля нещата и дано остане ден да пробвам още сега в края на този сезон!
Автор: speedlimit

Изпратено: 23-03-2018 21:43:46
Браво за снега , който вали в момента в България , сезонът още не е свършил, вадете ските !
Автор: Dunbar

Изпратено: 23-03-2018 14:45:51
Аз непрекъснато забравям че този форум се посещава от треньори на национални състезатели и по-горе. Аз напротив изхождам от позицията на любител и затова дадох италиански клип за релаксация, който би бил подходящ отговор на въпросите, които задава Атанасов. В клипа на спийд лимит има прекалено много техника и бързина, които аз лично едва ли ще постигна изхождайки от възрастта си...... Имам един приятел който кара по подобен начин, завършил е ВИФ - ски  - на гигантски слалом го сгъвам редовно :-)
Това с външната ска и аз го правя и то непрекъснато, но поради простия факт че не мога вече близо 20 години да отвикна от олдскула :-). Но ако се концентрирам и прехвърля тежестта на двата крака и особено в дълги завои се получава съвсем друго :-);.....
Наистина е въпрос на ски-школи - затова съм дал два клипа на една австрийска и на една праволинейна - хамериканска.
Предлагам да не си губим времето тук в спорове (всеки да кара както му е кеф), а да се възползваме макс, от позакъснялия сняг.
Автор: speedlimit

Изпратено: 23-03-2018 12:54:27
Към колегата miro и допълнение към предния ми пост. Miro задава много добър и важен въпрос - за разстоянието между ските, според мен това е един от ключовите моменти към експертното каране. Днес много инструктори и треньори говорят за т.нар. работещ или оптимален станс , разстояния между краката колкото при ходене или малко по широко от това и т.н. с цел по голяма стабилност.Аз съм на обратното мнение. За мен каране със разтворени крака не е белег на майсторско каране. Достатъчно е само да погледнем който и да е от клиповете по долу и най вече този на Рейли.За мен разстоянието между ските трябва да се създава по вертикала , а не по хоризонтала. Какво имам предвид .Ако спрем видеото със споменатия скиор в момент когато той е във връхната точка на завоя точно преди преход, ще видим че неговите ски имат разстояния помежду си по скоро по вертихала т.е. Вътрешния крак е дълбоко свит в коляното и е някак си по нагоре от външния, които е леко разпънат и поема тежеста на тялото и е някак си по надолу. Това би могло ясно да се види при много стръмна писта с голям наклон.Представя ли си някой по такава стръмна и може би заледена писта да се кара с широко разтворени крака.Едва ли ще може да се пази добър стил и добър баланс.Карането с разтворени крака е за по начинаещи скиори и на по леки писти и докато се научат да балансират тежеста си върху една ска.А именно добрия баланс върху една ска е белег на експертното владеене на ските и това трудно се постига с широко разтворени ски.
Автор: speedlimit

Изпратено: 23-03-2018 12:11:24
С риск да превърнем дискусията в малко по теоретична от необходимото, имам някои важни бележки по отношение на казаното от колегата Dunbar и най вече нивото на каране в  представения от него клип. Това което давам като насоки на колегата Атанасов в предишния си пост и което подкрепих с видео на Рейли Макглашан е един доста висок стил на каране , който обаче е напълно постижим за всеки амбициозен скиор. Лично аз считам Рейли за един от най добрите модели в свободния стил , извън врати, който непрестанно усъвършенства уменията си на различни технически кампове и клиники навсякъде по света , Австралия,Нова Зеландия, Япония,Китай, тук в Северна Америка и т.н. На тези кампове се явяват често демо тимове от напреднали ски държави , които демонстрират  модерните тенденции в карвинга и ските като цяло. Доста съм гледал различни демо тимове и за себе си съм стигнал до извода , че стила който практикува Рейли е най динамичен, агресивен и бърз , приложим при всякакви писти. Според мен и с невъоръжено око се вижда разликата между него и да речем италианския скиор от видеотo на Dunbar. Последния практикува така наречения стил сядане - ставане , с постоянно изправяне на тялото и краката в преход и сядане долу в самия завой Този стил макар и широко преподаван от различни ски школи става твърде проблемен при труден сняг и при необходимост от скорост и динамика. По скоро е добър за спокойно релаксиращо каране на средно ниво.Обратно - Рейли е винаги бърз,агресивен и динамичен. Той е ниско долу в преход ,коленете са флексирани  и дори се издърпват леко нагоре при смяна без да се губи никакво време за изпъване на цялото тяло нагоре както италианеца и потъване след това. Отлично сравнение между двамата и илюстрация на това което казвам може да се направи ако първото видео се спре на 0.54 сек, 0.57, 0. 59, и 1.07 сек , а видеото на Dunbar на да речем 0.39 сек, 0.40, 0.42 и още много до края на спускането стига да се улучи момента на прехода между завоите.В такава замръзнала поза си личи според мен доста добре разликата в класите. Ако погледнем WC скиорите , стилът на Рейли е изцяло стил на каране на един Марсел Хиршер да речем. Има многобройни негови клипове в нета и всеки може да прецени сам за себе си. Марсел е винаги ниско в преход със флексирани колене, с мощен пулбак на вътрешния крак,с много силен контрабаланс, винаги рано в завоя е на кантове , докато други са още в преход,тежеста се прехвърля прецизно до милиметър,преминава с лекота от карв в стивот или пивот и обратно ако трасето го изисква и всичко това му осигурява десети от секундата преднина пред останалите, а често и цели секунди. За мен Хиршер е един от най техничните скиори в SL и GS въпреки някои несполуки този сезон и изпуснатата олимпийска титла в слалома. В заключение към колегата Атанасов бих повторил съвета си от предишния ми пост : баланс върху външната ска , събрани ски, добро разделяне и контрабаланс и тяло ниско долу в прехода.Към колегата BatchiKiko - при съвремените дълбоко изрязани ски ,с дълбок сайдкът не можеш да караш олдскул.Ако караш двуметровите релси от едно време и мърдаш петите със събрани крака тогава разбирам, но ако се опитваш да правиш същото със Redster S9 да речем , това означава че си тръгнал без оръжие на война с гравитацията.
Автор: miro253

Изпратено: 23-03-2018 11:15:30
За мен speedlimit го е обяснил много добре и само трябва да се вникне дълбоко в думите му и детайлите. В клипа се виждат завои с различни интервали и перфектно преминаване от къси в дълги завои и обратното, което показва отличен баланс на скиора, а това според мен идва само от правилната стойка върху ските и терена. Сигурно има и други фактори де, но аз това виждам.
Понеже и аз съм самоук и минах през "старото" и "новото" каране и вече започвам да се убеждавам, че разликата между двете няма, освен в оборудването. Днес караме с много по-модерни и високотехнологични ски, обувки и автомати. Също така не смятам, че карвинга е само за равни и добре обработени писти - който го може, терена не може да го спре / стига да има сняг :) / виждал съм го с очите си аз още не съм го постигнал. Напоследък точно това се опитвам да правя и установявам, че когато съм в правилна стойка буци, бабунки, комбинирани със заледени участъци между тях не ми пречат. Щом загубя баланса всичко отива по дяволите. Най-хубавото е, че се усеща кога го правиш добре и кога не.
Искам да попитам Speedlimit, ако е удобно в темата на колегата, разбира се, кое е най-правилното разстояние между ските, към което трябва да се стремим и въобще има ли такова? Честно казано си мисля, че не е вярно, че при карвинга ските трябва да са по-раздалечени една от друга т.е. каране с по-широко отворени крака. 

Ето нещо и от мен: https://www.youtube.com/watch?v=djRXIBFy3w8
Автор: BatchiKiko

Изпратено: 22-03-2018 10:26:23
Абе аз не разбирам много, ама карвинга ми се вижда глупав - изглежда зрелищно, но става само когато има перфектни условия и на равна писта. Та се чудя какво всички се вманиачават - всички добри карачи, които познавам си карат олд скул и не се занимават с глупости :)
Автор: Dunbar

Изпратено: 21-03-2018 16:21:56
Бих те посъветвал да вкараш таза още навътре в завоя, малко по-надолу и напред по посока на движението. Накланяй с таза колкото можеш навътре към центъра на завоя , а с горната част на тялото компенсирай в обратна посока. Може и да паднеш в началото - докато установиш границата. Има упражнения за това - виж последните 2 клипа.
Трябва да уточниш дали правиш дълги завои или къси - този клип на спийдлимит е за къси завои и няма общо с това което ти правиш на твоя клип. Според мен, ако се опитваш да правиш дълги завои трябва да продължиш завоя още - да не бързаш да обръщаш посоката. пробвай се да направиш пълни почти 180 градусови завои. Започвай завоя от средата на пистата и го завършвай пак в средата.
Може би трябва да се опиташ да вложиш и още малко тежест напред.
Според мен ти остава съвсем малко да достигнеш световна класа :-)
Ето едно видео от мен, където можеш да намериш разликата между твоят наклон към вътрешността на завоя и наклона на колегата. Има и къси и дълги завои. Вижда се и това за което пише спийдлимит - разстоянието между краката - но това не е задължително изобщо. По-скоро се стреми външната ска да не изостава от вътрешната. За разлика от него аз не мисля че трябва тежестта да бъде на външния крак - тежестта се разпределя върху двете ски и по цялата им дължина също.
https://www.youtube.com/watch?v=uW4F8AEiofk
Ето и малко теория : :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Qhyk2ZbrOEM
https://www.youtube.com/watch?v=KWqQ4pf2OII 
Автор: speedlimit

Изпратено: 17-03-2018 06:29:24
Допълнение към това което бях дал като мнение миналата година. Два ключови елемента ще доведат до рязък скок в нивото ти. Доброто балансиране върху една ска и каране с още по събрани една до друга ски. Защо казвам това? В началната част на завоя е необходимо вътрешната за завоя ска да се олекоти до макс и тежеста почти изцяло да премине върху външната ска . Вътрешния крак се флексира от коляното,стъпалото се накланя макс към малкия пръст на крака за да създаде ъгъл и да отвори място за стъпалото на външния крак който от своя страна създава ъгъл към големия пръст. Достигайки мислената връхна точка на завоя двете ски  са създали максимален ъгъл, вътрешния крак е максимално флексиран,а външния леко разтегнат като продължава да поема почти цялата тежест върху себе си.Той е този върху който тялото е балансирано.Това което виждам като развитие от миналата година е доброто разделяне на горната от долната част на тялото в завоя т.нар. контрабаланс и доброто преливане на завоите.Хвърли един поглед на този  клип , в него са всички елементи за които споменавам можем още да обсъждаме по нататък. И две думи за пистата. До колкото разбирам , това е Банско , никога и никъде по света не съм виждал толкова много хора едновременно на една писта. Направо е страшно.Не знам за какви нови лифтове говорят, но това прилича на китайски даунхил. Както и да е , леко отклонение от темата.
https://www.youtube.com/watch?v=vCL3XU78GDA


 

ТУК ТРЯБВА ДА ВЛЕЗЕТЕ ЗА ДА ПУБЛИКУВАТЕ СВОЙ СОБСТВЕНИ ТЕМИ И ОТГОВОРИ

РЕГИСТРИРАНЕ НА НОВ ПОТРЕБИТЕЛ!

Моля, използвайте browser IE5+ или Netscape4+ за да публикувате нови теми и отговори


ВНИМАНИЕ! В .ски ФОРУМ на SKI.BG е прието публикуването на теми и коментари/съобщения, свързани със ски и сноуборд спорта. Не се допуска публикуването на теми и коментари, засягащи престижа на SKI.BG. Не се допуска публикуването на теми и коментари, нарушаващи добрия тон, както и публикуването на теми и коментари с комерсиално съдържание. Недопустимо е препубликуване на теми и коментари с еднакво или идентично съдържание! Подобни теми и коментари ще бъдат игнорирани, а достъпът на злоупотребилите потребители ще бъде забранен. За публикуване на комерсиални съобщения и реклама изпратете запитване. Лични обяви можете да публикувате само в раздела .ски обяви. Не злоупотребявайте със съобщенията. Те НЕ са анонимни. SKI.BG оказва пълно съдействие на властите при установяване на самоличността на потребители, изпращащи нецензурни или обидни текстове на лична, религиозна, верска или политическа основа и съобщения, нарушаващи добрия тон.

ВАЖНО! За да публикувате нови теми и коментари/съобщения, е необходимо да се регистрирате. При Log-in /ВХОД/ в системата, всеки път след първоначалното въвеждане на Username /Потребителско име/ и Password /Парола/ е необходимо да потвърдите установения от системата потребител с повторно натискане на бутона Log-in. В .ски ФОРУМ след публикуване на тема или коментар може да редактирате съдържанието им в полето за текстова редакция, след като натиснете иконата „Редактирай” в ляво над реда „Автор:вашето потребителско име”. За да бъде приета редакцията на текста, е необходимо да натиснете бутона „Публикувайте”. Вие може също така да редактирате вашия личен потребителски профил като натиснете иконата „Редактирай” вдясно на реда, над блока с темите - „Logged-in като вашето потребителско име”. За да предотвратите публикуване на теми и съобщения от други лица с вашето потребителско име, след приключване на работа в .ски ФОРУМ, затворете браузъра. Сортирането на темите може да става по възходящ ред спрямо датата на публикуване на най-новите теми – натиснете „Последна Тема” или спрямо датата на публикуване на най-новите съобщения – натиснете „Последен Отговор”. Най-новите съобщения във всяка тема са винаги най-отгоре, на първа страница. В .ски ФОРУМ имате възможност да търсите по ключови думи в съдържанието на вече публикувани теми и коментари. Въведете дума в полето за търсене, изберете от падащото меню групата на търсене в теми, в съобщения или на автори и натиснете бутона „Търси”. В .ски ФОРУМ на SKI.BG се допуска публикуване на теми и коментари на кирилица и латиница.


___________________________
[xt] MSGBOARD v2.0 POWERED
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре