SKI.BG > СКИ в България - http://www.ski.bg

. бг ски новини : Splitboard fest and around - 25 Февруари 2014 - 10:04
by Winter Talez

BACKCOUNTRY, SPLITBOARD. От 21-ви до 23-ти февруари в околностите на хижа Вихрен над Банско се състоя "2-рия Сплитборд фестивал" в Пирин планина 2014. Фестивалът имаше за цел популяризирането на сплитборда и безопасното пребиваване в зимната планина. Накратко според splitboardfest.com:

- Tези, които искаха да пробват сплитборд имаха възможност да участват в тест каране.
- Имаше организирано каране с планински водачи.
- Проведоха се беседи и практически занимания за безопасността в планината.
- В сплит работилницата можеше да се види на живо как се трансформира стар борд на сплит.

Горното си го изсмукахме от пръстите, защото, както обикновено се случва с подобни събития в България, след като премине данданията задължително следва "ни вест ни кост" от организаторите! За това, препечатваме поста с лични впечатления от статус на facebook.com/wintertalez >

Splitboard fest and around

Winter Tales
February 22

Среща : В хола
час : 7:00 ч.
Замесени: Бужи, Бебе
Цел : х. Вихрен, Splitboard Fest 2014

В 7:00 ч. тръгнахме с колата към стара котва, откъдето ни чакаше пътеката към х. Вихрен. Без много да бързаме тръгнахме нагоре. Вървяхме и оглеждахме безснежните склонове. Около час по-късно пристигнахме на хижата, където всички се бяха събудили, пиеха кафета и стягаха екипировка. Оставаше само @Micro Extreme Bansko да се качат и да донесат колани за Split boards Jaremy Jones, които бяха донесли за тестове. Към 13:00 ч. най-накрая тръгнахме нагоре. Бужи с Jaremy Jones Explorer - от Micro Xtreme Bansko , Бебето със снегоходки или така наречените от нея "лигени с дупки и метални зъби". Стигнахме до Муратова езеро, където се бяха събрали участници и организатори. Поседяхме, поогледахме и решихме да ходим до Спанополски чукар, който тогава за нас беше далечния улей на скалистия склон. Е, оказа се по-близо, отколкото си представяхме. Когато стигнахме под улея, разбрахме колко е стръмен в действителност. Снегът в него беше такъв какъвто си представяхме мек и навят от вятър, свличащ се като пясъчна дюна. Качихме се отгоре и нова 360 градусова, прекрасна гледка се откри пред нас. Отдъхнахме малко, бе почти залез и трябваше да тръгваме надолу преди кора да обхване горния слой на снега. Спуснахме се и разбрахме колко сме ненормални всъщност. Прибрахме се в хижата, хапнахме, поседяхме в столовата и си легнахме изморени от 5 часовото ходене за деня. На другия ден имахме нов сняг и тръгнахме към подножието на в. Муратов, където си бяхме харесали един широк и прав улей. Този път сменихме екипировката Бебето с Burton Spliff Split board от Drop In, Бужи със снегоходки. Направихме и това пускане и слезнахме към хижата, където ни чакаше торта от рожденничката, хората се приготваха да тръгват и се развъртаха томболи с награди. Помогнахме със събирането и си тръгнахме и ние. Валеше мощен сняг, а ние се прибирахме с блажената умора от тези 2 дни. Бяхме пробвали нови неща, бяхме предизвикали себе си отново, бяхме възхитени от планината.

Снимки от деня може да разгледате на >