SKI.BG > СКИ в България - http://www.ski.bg

. световни ски новини : Линдзи Вон се опитва да бъде Мария Шарапова на ските - 09 Декември 2010 - 19:08

Линдзи Вон се превърна в Мария Шарапова на алпийските ски, въпреки че не е достигнала печалбите на рускинята, която е най-добре платената спортистка в света.

Почти година след като спечели олимпийската титла в спускането във Ванкувър Вон получи малка роля в телевизионния сериал "Закон и ред", отиде на вечерята на кореспондентите в Белия дом и се снима в позата на Шарън Стоун от "Първичен инстинкт", пише в свой материал "Блумбърг".

Нейният годишен доход се попълва от компании като "Ред бул", "Ролекс", "Проктър енд гембъл" и "Ъндър армър", като приходите й са удвоени до около 6 милиона долара, според анализатори от Baker Street Advertising в Сан Франциско.

Това е нищо в сравнение с приходите от 24.5 милиона долара на година, които Шарапова има от договорите с "Найки", "Тифани", "Данон" и "Евиан". И двете звезди - Вон и носителката на три титли от Големия шлем  са представени от маркетинговата компания IMG.

*** Шарапова е твърдо на върха по приходи
Шарапова остана на върха по приходи дори когато бе извън играта в продължение на девет месеца заради контузия в рамото. Спонсорите, включително производителят на мобилни телефони "Сони Ериксон", твърдят, че рускинята надхвърля ръста си на спортистка. Въпреки че не е преминавала четвъртфинали на голям турнир след завръщането си на корта през май миналата година, тя продължи договора си с "Найки" в началото на този сезон на осем години за стойност от 70 милиона долара.
***

Малко вероятно е Вон да спечели надпреварата с Шарапова, казва Боб Дорфман, творчески директор на Baker Street пред "Блумбърг": "Това не е въпрос на личност, а идва от особеностите на съответния спорт. Плюсовете на тениса са по-видими, по-достъпен е и по-модерен и екипировката от обувки, дрехи, аксесоари дават повече възможности за договори за реклама", коментира той.

Вон, която миналата седмица спечели първия си старт за сезона в Супер Г  в Лейк Люис в Канада, страда от слабата популярност на ските в неолимпийските години. По време на интервю в началото на сезона в Зьолден 26-годишната американка изрази недоволство затова, че ските нямат достатъчно стартове в Северна Америка, а в САЩ не насърчават своите спортисти, както в тениса.

Дорфман оценява, че приходите на Вон за 2010 г. са се удвоили от 3 млн. евро преди игрите във Ванкувър. Тя предложи на рекламодателите "целия пакет" от златен медал , харизматична личност, великолепен външен вид и фигура и модел за подражание извън пистата". Родената в  Сейнт Пол, Минесота, Вон е един от малкото олимпийски шампиони, чиято продаваемост се простира извън спорта.

Тя усети комерсиалните ползи, след като спечели първия си златен олимпийски медал, както и бронза в Супер Г  във Ванкувър през февруари. След олимпиадата подписа договор с производителите на очила "Оули", каски "Брико", екипировка за спускане "Спайдър" компанията за транспортна ски екипировка "Спорт тюб", ски щеките "Леки" и млечната компания "Гот милк".

Вон каза, че е отказала "доста оферти" и е избирала новите си спонсори. "Трябва да има смисъл", заяви скиорката, която се омъжи за бившия американски скиор Томас Вон през 2007 г. и живее във Вейл и в Австрия.

Американката вече дава интервюта на добър немски език. В Зьолден австрийските феновете се тълпяха за снимки и автографи, след като тя завърши на 18-о място в гигантския слалом на глетчера Ратенбах.

След Ванкувър Вон стана добре разпознаваема от американските потребители както голфъра Фил Микелсън и носителите на "Оскар" Хелън Хънт и Кевин Клайн според индекса Davie Brown, който се използва от рекламодателите, за да се прецени възможностите на известни личности за влияние върху потребителите. Тя има 34 победи в Световната купа, но все още изостава от жените в тениса и голфа.

Тенисистките, сред които сестрите Уилямс (Серена с 20.2 млн. и Винъс с 15.40 млн. долара) са в първата половината на топ 10 в света при най-добре платените спортистки според  августовското издание на "Форбс. Включително и оттеглилата се от голфа Аника Сьоренстам с 8 млн. долара.

"В САЩ спортисти в масовите спортове като голф, бейзбол, баскетбол и футбол се виждат през по-голямата част от годината. Случаят със звездите от олимпиадата не е такъв", каза Мат Делцел, старши директор в групата на маркетинг, която събира индексите на Davie Brown.

Вон заяви, че ските трябва да използват повече американския пазар, за да задържат вниманието на потребителите. Световната купа има само четири спирки в Северна Америка, по две в САЩ и Канада, като последното състезание приключи на 5 декември в Лейк Люис за жените и Бийвър Крийк за мъжете. Веригата има седем старта само  в Австрия, които са от 23 октомври до 6 февруари, в Италия има шест спирки между 17 декември и 6 март. "САЩ е толкова голям пазар. Ако има още едно-две, състезания, ние наистина бихме могли да направим ски спорта по-популярен", добави тя.

Елеонара Тарандова
в-к Дневник
13:53 на 07 дек 2010

Вон има слава, търси пари
Най-добрата алпийка тръгва по стъпките на Мария Шарапова

Бавно, но сигурно Линдзи Вон се превръща в Мария Шарапова на ските. Американката обаче все още е далеч от комерсиалната мощ на руската суперзвезда, която е най-добре печелещата жена в спорта.
Името на Вон стана известно във всеки дом в САЩ след олимпийската титла в спускането във Ванкувър в началото на 2010 г. Оттогава тя направи много, за да популяризира имиджа си сред хората, които не се интересуват от ски. Появи се в малка роля в сериала "Закон и ред", отиде на вечеря в Белия дом и позира като Шарън Стоун от "Първичен инстинкт". Годишните й приходи идват главно от спонсори - "Ред Бул", "Ролекс", "Проктър енд Гембъл", "Ъндър Армър Инк." и др. Тази година тя стана почти два пъти по-богата и вече печели приблизително по 6 милиона долара.
Тя обаче все още е на пистата за начинаещи в сравнение с 24,5 милиона, които прибира Шарапова.
"Много трудно Вон може да стигне печалбите на Шарапова - смята директорът на Бейкър Стрийт Адвъртайзинг Боб Дорфман. - В случая не става въпрос за личните им качества, а за спортовете, които практикуват. Професионалистите в тениса са много по-забележими и достъпни. Екипировката и аксесоарите им се продават по-лесно."
Вон, която миналия уикенд спечели първата си победа в Световната купа този сезон, страда и от ниската популярност на ските през неолимпийските години. На интервю по време на откриването на сезона в Зьолден (Ав) тя се оплака от слабия маркетинг в ските. 26-годишната Вон смята, че има прекалено малко стартове в Северна Америка, а скиорите не се радват на популярността на тенисистите.
Златните медали
Успехът на Вон се дължи на факта, че тя предлага на рекламодателите пълен пакет - златни медали, харизма, атрактивна външност и примерно поведение извън пистата. Дорфман смята, че тя е една от малкото олимпийки, която е разпознаваема извън игрите.
През това време 23-годишната Шарапова успя да се задържи на върха на класацията за най-богата спортистка, въпреки че беше девет месеца извън корта заради контузия. Спонсорите смятат, че тя се е превърнала в знаменитост, когато спечели "Уимбълдън" на 17 години през 2004 г. Въпреки че не успява да стигне повече от 1/4-финал на Големия шлем след завръщането си на корта през май, тя продължи договора си с "Найк" за следващите осем години, за което ще получи 70 милиона долара.
Сезонът
След победата си в Лейк Луис (Кан) Вон се изкачи на второ място в генералното класиране след Мария Рийш. Германката, която е най-добрата приятелка на Вон, я победи в двете спускания в Албърта преди това. Вон обаче е по пътя към четвъртия си пореден Голям кристален глобус, докато се опитва да осребри първото си олимпийско злато и бронзовия медал в супер Г от Ванкувър. След игрите тя подписа с "Оукли" (маска), "Брико" (шлем), "Спайдър" (костюм), "Спорт Тюб" (транспорт и екипировка), "Леки" (щеки) и млечната компания "Гот Милк?".
Офертите
Вон твърди, че подбира спонсорите си и е отхвърлила няколко оферти за реклама. "Трябва да има и някаква логика", смята тя. Линдзи дава интервюта на перфектен немски, а австрийските фенове буквално я нападнаха за снимки и автографи в Зьолден, където завърши 18-а.
Според индекса "Дейви Браун" днес момичето от Минесота е познатo на американската публика, колкото и суперзвездата на голфа Фил Микелсън или носителите на "Оскар" Хелън Хънт и Кевин Клайн. Това й носи огромна възможност да влияе върху потребителите и привлича рекламодатели. Но въпреки рекордните си за САЩ 34 победи за Световната купа тя все още не може да се мери със знаменитостите в тениса и голфа на тази почва.
Тенисистките
Предвождани от Шарапова, тенисистките, сред които сестрите Серена ($ 20,2 млн.) и Винъс (15,4 млн.) Уилямс, представляват половината от топ 10 на най-богатите спортистки в света на "Форбс". В него има и три голфърки, включително отказалата се Аника Сьоренстам ($ 8 млн.).
"Олимпиадата е огромно поле за изява, но извън светлината на игрите са в неизгодна позиция - смята Мат Делцел, директор на компанията "Маркетинг Арм", която изготвя индекса "Дейви Браун". - В САЩ състезателите от най-популярните спортове като голф, бейзбол, баскетбол и американски футбол са пред очите на хората през по-голямата част от годината. С олимпийците не е така."
Вон смята, че ските трябва да се възползват от огромния американски пазар, за да задържат вниманието на потребителите. Белия керван има две спирки в Северна Америка - по две в САЩ и Канада, последните сa на 5 декември в Лейк Луис, Албърта и Бийвър Крийк, Колорадо. Само Австрия има седем събития от 23 октомври до 6 февруари, докато в Италия има шест - от 17 декември до 6 март.
Големият пазар
"Това е толкова голям пазар. Ако имахме още едно или две състезания, щяхме да направим ските много по-популярни в САЩ", смята Вон. В навечерието на уикенда в Аспен, Колорадо, в края на ноември Вон се появи на корицата на списанието ESPN в позата на Шарън Стоун от "Първичен инстинкт".
"Точно това е нещото, което Вон трябва да прави, за да остане популярна между олимпийските игри - смята Дорфман. - Секси и предизвикателно, не е безвкусно, но грабва вниманието. Това е отлично шоу за таблоидите."
Ските наистина има какво да научат от маркетинга в тениса. АТР и WTA популяризират звездите си през цялата година.
"Техните фенове имат целогодишен достъп до любимците си. Би трябвало да се въведе подобен маркетинг и в ските", признава Вон. Тя се опитва да следва модела на 16-кратния шампион от Големия шлем Роджър Федерер, който печели 43 милиона годишно от наградни фондове и договори с комапнии като "Жилет" и "Найк". Двамата се срещнаха по време на победното участие на Федерер на "Ролан Гарос" през 2009 г. Вон, която редовно играе тенис през лятото, отиде на пресконференцията му след успеха, а след това са се срещали още няколко пъти.
"Определено мога да науча много от него - признава тя. - Дори от начина, по който се държи. За някой, който има толкова успехи, е много рядко да е толкова земен човек."

"Блумбърг"
в-к 7 дни спорт
Четвъртък, 9 Декември 2010 г.

 [xt] ski

Обратно

Powered by [xt] , PHP & MySQL