SKI.BG > СКИ в България - http://www.ski.bg

. ски анализи : Чарлз Фланаган: Вярваме, че в България все повече хора ще избират почивки извън страната - 15 Юни 2011 - 16:57
Регионалният търговски директор на `Клуб мед` за Европа, Северна Африка и Средния изток в интервю за вестник Дневник

ТУРИЗЪМ. Създателите на концепцията "ол инклузив" (всичко включено в цената) в туризма "Клуб мед" официално стъпиха на българския пазар през миналия месец. Компанията управлява 80 луксозни курорта в 35 държави на пет континента.

За това каква е ситуацията в световния туризъм в момента и какъв брой туристи от България планира да привлече, разговаряме с регионалния търговски директор на "Клуб мед" за Европа, Северна Африка и Средния изток.

Какви са очакванията ви за световния туризъм през тази година?
- Като погледнем различни анализи и прогнози, се вижда, че туристическият сектор се възстановява. По данни на Световната организация по туризъм има ръст от 6% за миналата година и той ще продължи през тази. Ситуацията не е както преди кризата, но нещата вървят към подобрение навсякъде. Има и държави, които ще постигнат голямо увеличение, като например Китай и Русия.

В Испания и Гърция ситуацията е по-трудна заради проблемите на икономиките, но във Франция, Германия, Великобритания се отчита подобрение. Надяваме се, че ще бъде една добра година за нас.

Защо решихте да стъпите на българския пазар?
- Ние вярваме, че в България има все повече и повече хора, които решават да прекарват ваканциите си извън страната. Те искат да посещават други държави, да видят различни екзотични места. И ние като компания можем да предложим добри услуги, особено на туристите, търсещи по-високо качество.

Какъв бизнес модел избрахте в България - да отворите свое представителство или да предлагате почивки през други туроператори?
- Ние имаме подписан договор с компанията Travel Business Services и те ще бъдат нашият генерален агент за България. Те ще представят и предлагат нашите хотели в страната. Избрахме този модел, защото ние предлагаме по-специфичен продукт и хората, които го представят, трябва да имат по-специални познания, а не просто да са бизнес оператор. Българският ни партньор е изключително подготвен.

Какви са спецификите на вашия продукт?
- Свързани са с концепцията на нашите хотели и услугите, които се предлагат в тях. Ние сме международен експерт в обслужването на клиенти от различни държави и сме създатели на концепцията "ол инклузив".

Какъв брой български туристи очаквате да посещават вашите хотели?
- Ние не сме от типа оператори за масов туризъм. Затова и очакваният брой туристи не е масов. Ние предлагаме премиум продукти и затова не очакваме хиляди клиенти. Искаме добри клиенти и такива, които са впечатлени от нашата концепция. Вярвам, че в следващите 4-5 години от България ще имаме 3-4 хил. туристи годишно.

Планирате ли офиси извън столицата?
- След като видим как вървят нещата с първия ни офис в София, ще преценим и за други градове. Разбира се, клиенти от други градове като Варна, Бургас и въобще цялата страна също ще могат да избират почивки през офиса в София през сайта.

Ще продължите ли да навлизате в други държави от региона?
- Ние вече присъстваме в региона, като всяка година стъпваме на все повече и повече пазари в целия свят. Към момента присъстваме в Турция, Гърция, както и някои източни държави като Русия и Украйна. Навлизаме в нови държави малко по малко, защото е трудно изведнъж да стъпиш навсякъде. Сега стъпихме в България, вече имаме представителство и в Румъния.

Там виждаме, че през първата година има сериозен интерес към нашите продукти, така че очакваме това да се случи през тази и в България.

Влизате на българския пазар с предлагането на почивки във вашите хотели по света. Планирате ли строителството или управлението на хотел в България?
- За момента в действителност не планираме и има две причини за това. Първата от тях е, че се фокусираме върху някои други пазари, като Китай например. Втората причина е, че в България, както и в много други държави, разбира се, няма възможност за отваряне на хотел, който да работи целогодишно.

Когато отваряш хотел с такава концепция и трябва да избираш дестинация, не бих казал, че е рентабилно да работи 4-5 месеца годишно. Затова избираме места, където времето е хубаво през по-голямата част от годината.

Вие сте експерти в "ол инклузив" туризма, но в последните години различни държави казват, че той трябва да се ограничи. Има сериозни дискусии в Гърция, както и в Турция, която е много популярна дестинация за този тип почивки. Смятате ли, че този модел трябва да се промени по някакъв начин в следващите години?
- Създадохме концепцията през 1958 г. и я предлагаме навсякъде в нашите хотели. Впоследствие бяхме копирани и от други оператори в туризма. Знаете обаче, че когато някой копира друг, предлаганата услуга не е като оригинала. Така че други оператори, които предлагат "ол инклузив" ваканции, не предлагат тези на "Клуб мед". Затова и не мисля, че тези дискусии могат по някакъв начин да се отнесат до нашите продукти.

Вие виждате например, че някой "ол инклузив" оператор, да кажем в Турция, предлага хубав хотел, хубав плаж, възможности за спорт и др. Да, вие може да играете тенис там, но например в нашите хотели вие не просто ще играете тенис, а ще получите безплатно и уроци по тенис, ако са ви нужни. Ние предлагаме такива и за уиндсърфинг и редица други спортове.

Нашият продукт е много подходящ за семейства, защото може да има занимания както за възрастните, така и за децата. Ние имаме професионалисти, които се грижат и за бебета, и за малки деца, и за категория "джуниър" до 11 години. Имаме такива и за тийнейджъри между 15 и 19 години.

Имате хотели в 35 държави. Кои са най-атрактивните дестинации за европейските туристи?
- Зависи. Ние предлагаме дестинации, които са подходящи за лятна почивка, за хора, обичащи пясъчни плажове и кристална вода. Имаме и планински, и ски комплекси. Не сме точно специалисти в ски дестинациите, но виждаме, че има много висок интерес към тях, включително и през лятото. Атмосферата кара хората да избират "ол инклузив".

Например имаме хотел в Египет и виждаме каква е разликата с други оператори. Те например предлагат храна и местен алкохол, но не и международен. Ако не можеш да играеш тенис, няма да има кой да те научи и т.н.

Каква е ситуацията в Египет сега?
- В Египет сега ситуацията е спокойна. И в Синай, и в Шарм ел Шейх е наистина спокойно. В големите градове имаше проблеми, но във всички туристически региони ситуацията е спокойна и там очакват да започне възстановяването на туризма към нормални нива.

Деница Ватева
в-к Дневник
15 юни 2011 г.

 [xt] ski

Обратно

Powered by [xt] , PHP & MySQL