SKI.BG
     Петък, 26 Април 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FORUM - SKI in Bulgaria
(moderated by vladi)

Публикувайте Нов Отговор << Обратно към Теми
Създадено от:  
Автор: speedlimit

Изпратено: 22-12-2019 16:45:56
Избор на ски и обувки 2019/20

Доста теми се въртят в тази категория от край време все нови и нови теми с един и същ въпрос - какъв модел ски и обувки да избера.Близо 90% от темите се отварят с този въпрос.Ето и моето мнение по него. Ако например ходиш 4-5 дена в планината да подишаш въздух за здраве и да покараш малко ски и си на пазара за употребявани ски то тогава няма какво да му мислиш много.Не се и нуждаеш от дълги теми и съвети.Просто купуваш първите ски които ти предлагат с читави бази и все още съществуващ кант и работещи автомати.За естетика не гледай много, а марки и модели изобщо не съществуват.Ако си от същия тип скиор,но си на пазара за нови ски,то тогава виж най- добрия специал в любимия си спортен магазин,попитай продавача дали ските са за средно напреднал,гледай да ти стигат някъде до брадата и си готов.За обувки ,кажи му да са с по-мек флекс,обуй ги на място и ако са удобни - давай.Ще си прекараш чудесно 4 дни в планината.Ако си средно напреднал и имаш амбицията да влвзеш в по- горната категория,ако увеличаваш постепенно дните и си вече към 15 -20 и нагоре то тогава ще трябва да говорим малко повече. Най- добрия съвет е този - освен информация за физическите данни,начин на каране,предпочитан терен и конкретни места,предишни ски и т.н. може да прикачиш и едно кратко клипче 15 - 20 сек с твое каране.Това би помогнало доста при оценката на това кои модели  биха допринесли за  твоето развитие.Казвам това защото много от ските днес са направени за средно напреднали скиори  и се карат по един и същ начин , каквито и нови технологии да влагат в тях производителите всяка година.Всичко е с цел да се купуват масово,да са лесни за завиване та дори и една чувал с картофи да сложиш върху тях да може да завие.Все по- трудно е да се намерят добри ски , които да не са непременно рейс, но да имат същите качества ,да са с равномерен и с една идея по- мек флекс,които да дават възможност за развитие,за практикуване на различни ски дрилове и не задължават в крайна сметка да си върху кантовете в 100% от времето. Лично аз съм против това рейс ски да се купуват от скиори които не са топ експерти в карвинга тъй като не виждам никакъв смисъл от пързаляне върху 2 релси.Тези ски искат да бъдат карани по начина за който са направени да се карат.Другото е хвърлени пари на вятъра. Дълги GS ски за скоростни спускания в курортни условия е също доста глупава идея по мое мнение.И последно,но не и по значение, ако експерт отваря тема за нови ски и обувки ,разговора ще се върти около финните настройки, като за обувките например кантинга в днешно време е почти 100% задължителен за експерта ( да не се бърка с настройката на горната част на обувката , където производителите често и погрешно маркират думата ‘canting’) Бързото и чисто преминаване от кант на кант е пряко свързано с точно направения кантинг на ‘ boot sole’ и добрата настройка на гоната част но обувката в зависимост от анатомията на крака.По отношение на ските , отново предишните ски и кратък клип ще са ключа към успешната покупка.

Автор: speedlimit

Изпратено: 19-02-2020 17:27:47
Rossignol имат и дамски еквивалент на серията expérience ,може би се казва по същия начин, а може и да са променили името , но конструкцията е една и съща с техния air tip ,който върви вече няколко години и го слагат на все повече от техлните модели.Сега слагат карбонови подсилки на различни места по ската,не съм сигурен дали конкретния модел има метал или не, но едно е сигурно  - ските са лесни за управление и покриват широка гама от условия от твърда писта до рохкав мек сняг и бабуни.Според твърдоста им бих ги определил обаче с по голяма насоченост към писта.Не е лош избор като цяло и мисля че ще са подходящи по скоро за дълги плавни завои от колкото за къси и бързи.
Автор: vpetrov

Изпратено: 16-02-2020 20:56:18
Здравейте отново speedlimit и jas!  Ако не е твърде нахално бих искал да направя още една консултация с вас относно избор на ски за дъщеря ми. Тя е на 16 години, висока е 162 см и тежи около 57 кг. Нивото, което бих й дал е средно напреднала. По принцип караме заедно при едни и същи условия. В момента кара олмаунтин ски, които са с талия 79 и дължина 149. Върхът е доста изразин рокер с дължина  28 см . Дали  Rossignol Experience 80 Ci с дължина 158 см са подходящи за нея, с идеята за едно умерено напредване?  Има ли значение, че ските са модел за мъже? Благодаря ви!
Автор: vpetrov

Изпратено: 12-02-2020 21:04:39
Процедирам така - проверка и заточване на кантовете, ако има нужда. Почиствам базата и минавам с четка с бронзови телчета, за да почистя порите. След това с четка за дрехи с естествен косъм почиствам остатъците. Използвам стара ютия, която е произведена още през социализма. Накапвам с вакса базата и разнасям равномерно, като температурата ми е зададена така, че ваксата да не пуши при стопяване. Гладя така известно време, докато усетя с ръката загряване на ската от горната страна. Оставям да ваксата да престои 24 часа. Цикля, втривам с корково трупче по базата, четкам с четката с бронзовите телчета за да отстраня ваксата, която е останала в структурата. След това четкам с четката за дрехи и накрая полирам хубаво с вълнен парцал. Надявам се, че спазвам правилен ред на процедурите...
Автор: speedlimit

Изпратено: 11-02-2020 05:38:43
Супер е че правиш сервиз на ските си сам.От една страна се спестява някой лев и от друга си сигурен в работата си.Щом си се снабдил с добри вакси и ютия ще направиш ските си по бързи без съмнение.Не забравяй на финала да минаваш базите с четка за дрехи тип конски косъм. Колкото по дълго се четкат толкова по бързи стават.Ако разполагаш с пили можеш и да промениш и side  бевела на 2 или 3 градуса, но първо провери дали базите са равни.Това което казваш за децата е точно така, моя е на 8 и вече ми казва , че му е скучно на пистата и търси само бабуни,скокове и необработени отсечки.
Автор: vpetrov

Изпратено: 10-02-2020 21:58:46
Благодаря за хубавите насоки, които даваш! Това за пресния сняг ще го имам в предвид, а и ще го обясня на децата ми, че особенно малкия, който е на 9 години само гледа да се завре между храстите или да прави скокчета от наличните бабуни. По-ниската скорост е точно, когато ските се плъзгат по цялата база. Понеже нямам ваксремувър, който смятам да си набавя тази седмица, затова реших да покарам ските така малко. Иначе ските през сезона си ги ваксирам сам с ютия и универсална вакса, която е от -8 до +15 градуса температура на въздуха. Сега намерих и една която е за температура на въздуха от -20 до +10 и ще си взема и от нея. Така мисля, че ще покрия целия температурен диапазон. Аз просто обичам да се грижа за нещата си, без значение, дали е спортна екипировка или някаква техника. Купил съм си някои от най-необходимите инструменти за сервизиране и поддръжка и най-вече имам желание, което помага доста във всичко. С голям интерес очаквам твоето мнение, ако тестваш някой от моделите на V-shape серията!
Автор: speedlimit

Изпратено: 10-02-2020 18:32:55
Добре е че си изпробвал вече ските и даваш отзиви за тях дори и извън писта това вече е сериозна работа. Аз също може би ще имам възможност да тествам някои от моделите в тази серия за да имам лично по добра представа.По отношение на твърдоста ,както бях споменал съм ги огъвал само ръчно и ми се сториха със средна твърдост,което ми хареса.Лично аз не обичам ски които са релси или пък в другата крайност -  спагети.Предпочитам ски ,които имат равномерен флекс,които се поддават на деформация вътре в завоя и дават възможност за driving а не се ‘яздят’ в заключен карвинг през целия ден.По отношение на скороста,доколкото разбирам имаш пред вид линейната им бързина ,а не бързина при карвинг завои ( къси или дълги) .В момента ските ги караш върху фабричната им вакса, която става за всичко друго( например да си излъскваш паркета с нея), но не и за каране на ски.Така че ...първата ти работа е тази.Разликата ще бъде осезаема.Искай вакса,която отговаря на температурния диапазон при който ще караш ( например от 0 до минус 10 или каквото се очертава времето там при теб) Можеш също така във времето между 2 сервиза да използваш тубичка Swix F 4 - лесна и проста за употреба и може дори да е в джоба горе в планината в случай ,че си очаквл едни условия,а си попаднал на съвсем други.( тогава обикновено снега скърца под базите и ските не искат да бягат) По отношение на деругата ,това не голям проблем и лесно се оправя.За съжаления няма спасение от такива случки, не винаги знаем върху какво караме,особено off piste.За кантовете - при Head обикновено ските излизат от завода 1 градус base 1 градус side (или 89 -89) можеш да ги покараш така известно време, но с напредване на уменията в карвинга,ще ти трябва малко по агресивно наточване от порядъка на 1 - 2 или 1 - 3 с цел по яка захапка.Лично аз карам на 0.75 - 3 с изключение на ските ми за пудра които си стоят на 1 - 1. Добре е че пробваш off piste. Разбира се този модел не е пригоден за дълбока пудра, но за по плитък пресен сняг и за бабуни трябва да е ок.При off piste в пресен сняг ти трябва малко по висока скорост и едновременно с това ските е добре да са прибрани една до друга образувайки нещо като платформа върху която преминаваш трудната отсечка.Разкрачени ски и бавна скорост е сигурна рецепта за похапване на пресен снежец при off piste каране.В заключение сигурен съм че избора ти беше добър и тези ски ще ти дадат възможност за развитие.
Автор: vpetrov

Изпратено: 10-02-2020 13:27:28
Здравей speedlimit, както обещах ще дам първият си отзив от ските, които покарах тази събота. Снегът беше хубав и сух, постоянно скърцаше под кантовете /на Маркуджик температурата се покачи до -10 градуса/. Ските влизат много лесно в завой, за което сигуно има значение и малкия радиус, който им дават - за моята дължина 170 см е 13.5 м. За сега  твърдостта, която е квалифицирана, като средна мен ме устройва. Скоростта също не е висока, като очаквах да се засилват повече, струват ми се по-бавни от старите ми ски, но това може да е и от фабричната вакса, която смятам да покарам и другата събота и след това ще нанеса друга. Понеже не карам в необработен сняг и не мога да направя кой знае какво сравнение, но опитах с цел да дам информация и за извън пистата... Ските не потъват, както старите, които направо си заораваха върховете и падах. Имат добра флотация при пресен сняг - потъвах някъде около 5 см, но остават управляеми. Като ги надера повече по базата, ще претръпна и може да "излизам" повече, но ми се стори интересно.  Пак казвам, че досега не съм карал извън писта и не мога да дам подробна информация, но и другата не е май много конкретна. Ако ме насочиш с конкретни въпроси сигурно бих бил по-конкретен и това да бъде полезно на всички заинтересовани. Обобщено мога да кажа, че съм доволен от покупката! Обаче има и едно голямо разочарование от моя късмет! Не знам, каде се е случило, като никъде нямаше камъни и други такива препятствия, а и внимавах повече от всякога, но съм успял да направя една голяма деруга дълга около 25-30 см, която като дълбочина не е повече от 1 мм, не съм я мерил, тръгва в задната част на ската, след края на автомата и стига до края на единия кант. Много ме беше яд, но пък няма да ги давам да се шлайфат още съвсем нови... От карането на няколко места кантът има нужда от малко заточване,  дали някой може да каже на какъв градус от страни, а и от базата, излизат от завода наточени кантовете, за да си ги оправя с диамантената пиличка?   
Автор: speedlimit

Изпратено: 09-02-2020 16:13:02
Последната и най важна част от бутфитинга , който води до перфектния alignment е  кантинг на долната част на обувката boot sole.Правят го много състезатели и експерти и доста по рядко начинаещи и средно напреднали,но той представлява един голям boost за техниката на всеки скиор.Виждал съм средно напреднали,които стоят на едно и също ниво дълго време,правят едни и същи завои всеки ден без изгледи за някакъв голям прогрес в ски техниката си да преобразяват своето каране и стил само в рамките на един ден. Кантинга се прави от опитен бутфитър който интегрира в boot sole специални платки с наклон външен или вътрешен според нуждите на скиора (най често външен) от 1 ,2 или 3 градуса (в екстремни случаи до 4) и след това затваря обувката с оригиналната и подметка и я връща в нормите на DIN . Предимството на този метод е че след така извършената хирургия с тази обувка могат да се сменят ските без проблем както и автоматите т.е. става за всякакви видове ски. Недостатъка е ,че когато се върви ( по време на почивки ,от хотела да лифта и т.н.) трябва да се използват cat tracks иначе от износването на обувката alignment a се променя и се губи целият ефект. Друг метод за постигане на същия резултат са импланти под ски автоматите  на съответен градус. Предимството тук е че се избягва манипулацията на самата ски обувка и тя се кара така както е купена от магазина, но ефекта от кантинга е лимитиран само до съответните ски на които е направен.За хора като мен,които имат много  чифтове ски и често ги сменят ,този метод е трудно приложим.Лично мое мнение е че 90% от скиорите биха имали полза от 2 градуса външен кантинг дори и без специални предварителни евалюации. Лично аз карам вече трети сезон с 2.5 външен кантинг на обувка Lange 140RS и дори не си представям да карам с обувка направо от рафта. Просто разликата в карането е голяма. Добре е също да споменем ,че FIS състезателите получават директо персонализирани обувки според анатомията  на крака като персонализацията  често се променя по няколко пъти дори и в рамките на един сезон.И още нещо важно което често убягва от вниманието на много скиори  - когато обувате ските точно преди затваряне на автоматите трябва да се внимава да няма сняг залепнал на обувките от долу. Много хора не обръщат внимание и карат с полепналия сняг по обувките . Това драстично променя всякакъв alignement който е направен и няма никакъв ефект.
Автор: speedlimit

Изпратено: 08-02-2020 05:35:19
Със сигурност скорошните снеговалежи са подтикнали повечето от нас да поемат към ски зоните, надявам се че и колегата vpetrov изпробва новите ски и му харесват. Бях споменал ,че ще продължа малко темата за т.нар. alignement и някой друг път ще дам повече инфо специално за експерти и участници в мастърси,а сега само няколко базови трика,които са за всички. По принцип дали скиора има добър alignement се определя от добър треньор,инструктор или бутфитър,които разбира материята само чрез наблюдение на движенията при каране и чрез някои стационарни тестове. При липса на специалист обаче,ето какво може всеки сам би могъл да направи : Избира се някоя съвсем лесна писта или отсечка с лек наклон. Тръгва се на една ска ( лява или дясна), като целта е да се изминат поне 20 метра в права посока без залитания в ляво или дясно.Важното тук е скиора да не си помага с ръце или с горната част на тялото за да балансира,нито пък да включва мускулите на бедрата, а балнса да идва от обувката надолу т.е. от глезена.Ако този скромен тест се премине и с двата крака последователно следващото е да се отиде на леко по стръмна писта. Тук целта ще бъде да се пресече пистата 2 -3 пъти от единия до другия и край ,като се балансира върху всеки един от 4 те канта на ските.Например - ако пресичаме от ляво на дясно ще балансираме върху горен крак десен кант и след това долен крак десен кант.От дясно на ляво балансираме върху горен крак ляв кант и долен крак ляв кант. Добре е да се избере писта която не е много натоварена и да се внимава с трафика наоколо.Ако тези пресичания се правят с лекота,то има голяма вероятност скиора да е с доста добър alignement.
Автор: vpetrov

Изпратено: 30-01-2020 10:38:19
И аз, като сравнявах на хартия моделите към, които съм се насочил, забелязах, че са в една категория, като твърдост - средно твърди. Надявам се, че ще ми вършат работа доста време, защото идеята ми е да ги ползвам поне 5 години, че и повече... Ще дам отзиви, разбира се ще са съвсем любителски и непрофесионални, но ще могат да бъдат някакъв ориентир. 


2  3  Следваща страница

ТУК ТРЯБВА ДА ВЛЕЗЕТЕ ЗА ДА ПУБЛИКУВАТЕ СВОЙ СОБСТВЕНИ ТЕМИ И ОТГОВОРИ

РЕГИСТРИРАНЕ НА НОВ ПОТРЕБИТЕЛ!

Моля, използвайте browser IE5+ или Netscape4+ за да публикувате нови теми и отговори


ВНИМАНИЕ! В .ски ФОРУМ на SKI.BG е прието публикуването на теми и коментари/съобщения, свързани със ски и сноуборд спорта. Не се допуска публикуването на теми и коментари, засягащи престижа на SKI.BG. Не се допуска публикуването на теми и коментари, нарушаващи добрия тон, както и публикуването на теми и коментари с комерсиално съдържание. Недопустимо е препубликуване на теми и коментари с еднакво или идентично съдържание! Подобни теми и коментари ще бъдат игнорирани, а достъпът на злоупотребилите потребители ще бъде забранен. За публикуване на комерсиални съобщения и реклама изпратете запитване. Лични обяви можете да публикувате само в раздела .ски обяви. Не злоупотребявайте със съобщенията. Те НЕ са анонимни. SKI.BG оказва пълно съдействие на властите при установяване на самоличността на потребители, изпращащи нецензурни или обидни текстове на лична, религиозна, верска или политическа основа и съобщения, нарушаващи добрия тон.

ВАЖНО! За да публикувате нови теми и коментари/съобщения, е необходимо да се регистрирате. При Log-in /ВХОД/ в системата, всеки път след първоначалното въвеждане на Username /Потребителско име/ и Password /Парола/ е необходимо да потвърдите установения от системата потребител с повторно натискане на бутона Log-in. В .ски ФОРУМ след публикуване на тема или коментар може да редактирате съдържанието им в полето за текстова редакция, след като натиснете иконата „Редактирай” в ляво над реда „Автор:вашето потребителско име”. За да бъде приета редакцията на текста, е необходимо да натиснете бутона „Публикувайте”. Вие може също така да редактирате вашия личен потребителски профил като натиснете иконата „Редактирай” вдясно на реда, над блока с темите - „Logged-in като вашето потребителско име”. За да предотвратите публикуване на теми и съобщения от други лица с вашето потребителско име, след приключване на работа в .ски ФОРУМ, затворете браузъра. Сортирането на темите може да става по възходящ ред спрямо датата на публикуване на най-новите теми – натиснете „Последна Тема” или спрямо датата на публикуване на най-новите съобщения – натиснете „Последен Отговор”. Най-новите съобщения във всяка тема са винаги най-отгоре, на първа страница. В .ски ФОРУМ имате възможност да търсите по ключови думи в съдържанието на вече публикувани теми и коментари. Въведете дума в полето за търсене, изберете от падащото меню групата на търсене в теми, в съобщения или на автори и натиснете бутона „Търси”. В .ски ФОРУМ на SKI.BG се допуска публикуване на теми и коментари на кирилица и латиница.


___________________________
[xt] MSGBOARD v2.0 POWERED
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре