SKI.BG
     Сряда, 24 Април 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . бг ски новини
31 Май 2013 - 16:41
Рекламата остава най-големият проблем за туристическия бранш
Обновяването на хотелската база и започналите инвестиции в инфраструктура са добрите стъпки за отрасъла в последните години
изпрати на приятел Printer friendly версия

ТУРИЗЪМ. По-добра реклама на българския туризъм, развитие на инфраструктурата, повишаване на качеството на обслужване. Тези три ключови задачи обединиха експертите в дискусия, посветена на българския туризъм, част от поредицата срещи "Chivas 12 стола", която се проведе вчера вечерта в София. От бранша отчетоха, че през последните години хотелиерската база в страната е изцяло обновена и отговаря на всички международни изисквания.

Най-важния приоритет - рекламата

Като основен проблем за развитието на туризма в страната експертите поставиха недостатъчната реклама на България като дестинация. В момента всяка година от бюджета се отделят около 6 млн. лв. за участие на страната в международни изложения, а в последните няколко се работи и по европейски проекти от програма "Регионално развитие" за различни кампании на стойност около 30 млн. евро.

"Имаме много слабости, но най-голямата ни е рекламата", коментира председателят на българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. По думите му дори съседните държави, които са пряк конкурент на българския туризъм, заделят много повече средства за представянето си като дестинации. Така например според него годишният бюджет за реклама на Хърватия е около 100 млн. евро, на Гърция - около 160 млн. евро, а на Турция - около 180 млн. евро.

"Трябват много пари за реклама, но още по-важно е да се разпределят правилно", коментира от своя страна председателят на сдружението на ресторантьорите и хотелиерите във Велинград Златко Златанов. Според експертите досега България се е представяла в чужбина единствено като дестинация за морски и ски туризъм, като едва в последните години са направени първите крачки за рекламирането и на други подсектори като балнео- и спа туризъм, културно-исторически, екотуризъм и др. 

Отделен е проблемът и със събираната туристическа такса от общините, която по закон трябва да се ползва за промотирането и подпомагането на местния туризъм, но масово с нея местните власти покриват други разходи. Като добър пример в това отношение беше дадена община Сандански, която е изградила добро сътрудничество с бизнеса и по този начин се изработват общи политики за развитие на сектора в града. Така например е създаден туристически информационен център, няколко фестивала, а градът се представя със свои щандове на различни изложения, отбеляза Мария Таушанова от сдружението на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите в Сандански.

Подобряване на обслужването

Все още слабост на българския туризъм е обслужването, коментираха експертите. Освен скъсаната връзка с университетите и училищата, подготвящи служителите за сектора, проблем са липсата на кадри, навлизането на млади хора в отрасъла, невинаги ясното поставяне на конкретни изисквания към персонала и обратната връзка с клиентите.

Доц. д-р Георги Матеев, който е председател на общото събрание на Колежа по туризъм  в Благоевград, отбеляза, че в много случаи работодателите в сектора на практика не знаят какви изисквания да поставят към служителите си и гледат единствено дипломата им за образование в сферата. По думите му стажът в туризма трябва да започне по време на обучението, като от колежа настояват да се сключи договор между работодателя и студентите, както и да им се осигури заплащане по време на стажантските програми. "Единственото, което целим, е да не се експлоатира този младежки труд", каза още той.

Според експертите навлизането на младите хора в сектора и повишаването на квалификацията им може да се подпомогне и чрез европейските програми за обмяна на опит, стимулиране на младежката заетост и др.

Подобрение на базата и инфраструктурата

Експертите отчетоха, че инвестициите в хотелска база през последните години са довели до добро позициониране на страната по този показател на европейско ниво. Според Благой Рагин хотелската база в България е например два пъти по-добра от тази в Хърватия. Известни подобрения има и в развитието на инфраструктурата, включително изграждане и ремонт на пътищата до основните курорти (Слънчев бряг, Велинград и др.), заради което и част от бранша вече не поставя лошите пътища като основния проблем за сектора. Експертите обаче отчетоха, че трябва да продължат инвестициите в инфраструктура. 

Приходите от международен туризъм годишно са около 3 млрд. евро, като според официалните данни най-голям дял от него заема летният морски туризъм. Данните на Националния статистически институт показват, че само в хотелиерството и ресторантьорството през март са били заети близо 100 хил. души, което поставя сектора в десетте сфери, в които работят най-много българи. Традиционно туризмът е и отрасълът с най-високо ниво на сезонната временна заетост, следван от селското стопанство.

Деница Ватева
в-к Капитал
 31 май 2013, 15:07


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
Слагат камери на Витоша да ловят нарушители – 05 Юни 2013 - 09:05
БОК изрази готовност за партньорство и диалог с министерството на спорта – 05 Юни 2013 - 18:04
Хели Ер пуска първата въздушна линейка в България – 05 Юни 2013 - 21:20
Над 16 тона отпадъци събраха в природните паркове – 08 Юни 2013 - 21:04
ФИС даде отлична оценка за екология на Банско – 09 Юни 2013 - 16:04

Предходна:
НГС Природата за хората и регионите: КЗК спря далаверата на зелените в Пирин – 28 Май 2013 - 14:41
Федерацията по биатлон също закри сезон 2012/2013 – 22 Май 2013 - 14:44
БОК подписа договор за сътрудничество с Италианския олимпийски комитет – 21 Май 2013 - 13:48
По морето: След хотелите - атракции – 21 Май 2013 - 09:58
Федерациите излизат на бунт пред парламента – 21 Май 2013 - 08:57

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Рекламата остава най-големият проблем за туристическия бранш > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре