SKI.BG
     Понеделник, 27 Януари 2020
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2020
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!
Board Shop

 . ски PRO
05 Ноември 2015 - 14:09
Алпийски ски сервиз - СТРУКТУРА НА БАЗАТА
Част 5
изпрати на приятел Printer friendly версия

СКИ СЕРВИЗ. Въпреки че правенето на структура на базата на ската, като процес следва веднага след евентуалното заливане на драскотините, по ред причини (основната от която е, че се прави сравнително рядко и не е част от необходимата редовна поддръжка на ската) остава като последен сершизен процес от описаните тук. При каране, ските се движат върху филм от вода създаван от триенето им със снега. Ролята на структурата е да отведе или задържи в зависимост от конкретните условия оптимален по размер слой вода под базата способстващ плъзгането на ската. При студено време и сух сняг структурата трябва да бъде по-фина за да задържи максимално оскъдния при тези условия образувал се воден слой. При аморфен, мокър сняг по-грубата структура помага да се редуцират точките на триене и да не се задържи повече от необходимото количество вода, което би довело до обратния ефект.

 Това е причината някои източници, коментиращи проблема от гледна точка на състезатели с не толкова големи възможности и ограничени чифтове ски да препоръчват два пъти в годината да се прави структура – веднъж в началото на сезона, когато се очаква по-студено време и по-сух сняг и втори път преди затоплянето в средата на сезона, водещо до по-мокър сняг. Една по-груба структура води „лепнене” на ската и до по-трудното й вкарване в нов завой.

Линейната структура прави ската по-трудна за завиване и се използва при ски, предвидени за по-висока скорост, в случая на снимката: за спускане.

При избора на структура трябва също да се има предвид и предвидената скорост на ската . Една ска за слалом ще се движи по-бавно от тази за гигантски слалом и ще създава по-малко топлина и по-малко вода. За целта се използва например тази съвременна универсална структура на ска за слалом.

Друг добър вариант за универсална структура е диагоналната.

Използва се и наслагването на базови структури една върху друга.

Създаването на структура се извършва предимно с машини, като най-новите от тях имат огромни възможности за създаване на различни както по шарка, така и по дълбочина (агресивност) структури.

Съществуват и устройства за ръчно създаване на структура с достатъчно големи възможности.
 
Имайки всичко това предвид, изборът на структура е желателно да се прави от достатъчно опитен сервизен специалист във връзка с конкретните условия на експлоатация на ската.

Трябва да се вземе под внимание фактът, че след подобна обработка ските следва да се третират като нови и да се подложат отново на базова обработка с вакса. Създаването на нова база създава неравности в базата, които се отстраняват при цикленето на излишната вакса. Увеличаването на броя цикли на нанасяне/циклене на ваксата подобряват резултата и от създадената база.

 Без да отричам необходимостта и приноса на структурата за оптималното плъзгане на ските, не бих могъл да не отбележа и няколко проблема. Един от основните е, че всяка структура работи оптимално в точно определен температурен диапазон и трябва да бъде подбрана внимателно спрямо конкретните условия на експлоатация на ските. В този смисъл универсална структура, особено за търсещите максимума от представянето им в скоростно отношение няма. Отделно, промяната на структурата е свързано със значително отнемане от височината на базата, което като самостоятелна обработка би означавало значително скъсяване на живота на ската.

Не на последно място, при недостатъчно добро охлаждане на повърхността на ската по време на обработката е не само възможно, но и доста срещано явление разтапянето на повърхностния слой на базата, което означава спиране на достъпа на ваксата в дълбочина.

В заключение бих желал да подчертая, че настоящата статия няма претенции да е изчерпателна. Темата е невероятно обширна. Има противоречиви данни и мнения за начина (реда) на използването на четките при обработка на ваксата. Донякъде противоречиви мнения има и при данните за избора на ъглите на заточване на ските (агресивността) на кантовете. В много отношения изборът на настройките е въпрос на лични предпочитания и възможност за експериментиране с различни настройки. Постигането на оптимален избор на подготовка при един състезател е свързан със продължителна съвместна работа със сервизния специалист отговарящ за ските му. Надявам се статията да успее да даде достатъчно насоки за всеки да направи правилния избор за поддръжка на ските си.

Дипл. Инж. Герхард Шиндлер
Ски сервиз и магазин "Шиндлер ски"
facebook.com/



 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
ЦЕНАТА НА КАЧЕСТВОТО – 29 Май 2016 - 12:35
ЗАЩО ДА УЧАСТВАМ В СКИ КЛИНИКА? – 18 Декември 2018 - 18:56

Предходна:
Алпийски ски сервиз - ВАКСА – 05 Ноември 2015 - 14:08
Алпийски ски сервиз - КАНТОВЕ – 05 Ноември 2015 - 14:06
Алпийски ски сервиз - ПЛАСТМАСА – 05 Ноември 2015 - 14:03
Алпийски ски сервиз - Въведение – 05 Ноември 2015 - 14:01
ТРУД vs ТАЛАНТ (Част II): Да отгледаш талант – 18 Март 2012 - 08:47

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Алпийски ски сервиз - СТРУКТУРА НА БАЗАТА > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре