SKI.BG
     Четвъртък, 28 Март 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . бг ски новини
31 Май 2010 - 16:53
Балканските туристи са номер едно в зимните ни курорти, сочи проучване
Чужденците идват за спорт, българите предпочитат да "спортуват" на маса
изпрати на приятел Printer friendly версия

Проучване на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма /МИЕТ/ за зимния туристически сезон показва, че има
промяна в структурата на потока от туристи през зимата, в сравнение с лятото и есента на 2009 г. по отношение на националността на туристите. Най-висок дял от туристите през зимата са от страните от Балканите. По-голямата част от посетителите са на възраст 26-45 г., работещи. Проучването беше представено от министър Трайчо Трайков.

По време на престоя си туристите са практикували основно ски-туризъм, СПА, балнео туризъм и културен туризъм, включително и комбинации между тях. За посетилите страната през зимата България е най-предпочитаната дестинация. Водещата причина за избор на страната през зимата на 2009-2010 г. е цената, следвана от качеството на ски пистите и природата, показват данни от проучването.

Като основен конкурент за туристите през зимата се очертава Австрия, която постига по-добри резултати от България по всички характеристики, с изключение на "добра кухня". По този последен показател България се представя силно. Добрата кухня може да се превърне в уникалното предложение на България към зимните туристи и в основното конкурентно предимство на страната, ако се подобри представянето и по другите характеристики, смятат от министерството.

Според проучването посещенията през зимата се организират за по-кратък срок от летните, но за по-дълъг от есенните. Броят нощувки през зимата е по-малък от този през лятото, но по-висок от този през есента. Средният брой нощувки през зимата е шест. Сумата, изхарчена на човек на ден при посещение в България през зимата на 2009-2010 г. е около 86 евро, което е много близка стойност до тази през есента (88 евро) и е по-висока от тази през лятото (76 евро). Мястото за настаняване през зимата на 2009-2010 г., както и през лятото и есента на 2009 г., най-често е хотел от категорията четири звезди.

Зимата на 2009-2010 г. е сезонът с най-висок дял повторни посещения, в сравнение с лятото и есента на 2009 г., което говори за висока удовлетвореност. Чуждестранните туристи, посетили страната в изследвания период, са в голяма степен удовлетворени от престоя си. Аспектите от престоя, от които са най-удовлетворени, са природата, ски пистите, храненето, напитките и настаняването. Най-ниска е удовлетвореността от пътищата, достъпността за хора с увреждания, лекотата на придвижване и сигурността.

Изследване на търсенето на туристически продукти и услуги на българите, почиващи в страната, показва, че основният дял от пътуванията на българите в страната с цел почивка (с минимум една нощувка) е съсредоточен през декември - около Коледните и Новогодишните празници. Зимната почивка се планира в кратък срок преди пътуването - обикновено седмица (43 на сто) или две седмици по-рано (29 на сто). Продължава използването на неформални източници на информация при вземането решение къде да бъде прекарана ваканцията.

Разпределението по видове практикуван туризъм през зимния сезон е сходно с това през есента. Сред трите най-предпочитани вида туризъм и за двата периода са селски, планински и културен туризъм, с почти аналогични стойности. Делът на практикувалите ски туризъм е 11 на сто от пътувалите от декември 2009 г. до март 2010 г. Два пъти в сравнение с есента е увеличен делът на практикувалите кулинарен туризъм, наблюдава се традиционен тип празнично поведение - почивка, съсредоточена основно върху яденето и напитките.

Делът на съчеталите различни видове туризъм се запазва през сезоните - около 25 на сто. Комбинациите между видовете туризъм са ясно доминирани от специализираните форми, показва проучването. Подобно на есенните, зимните пътувания са по-кратки. Преобладават ваканциите с две и по-малко нощувки (60 на сто). Над 40 на сто от българите, пътували в периода декември 2009 г. - март 2010 г., са нощували при приятели и роднини. Делът на предплатилите пакет туристически услуги през зимата на 2009-2010 г. е сходен с този от лятото на 2008 г. и от лятото и есента на 2009 г. - 11 на сто. Средният разход на човек за цялата почивка е 124 лева, а средният разход на човек на ден - 46 лева.

Основен конкурент на България за българските туристи е Гърция. Доминиращите причини за избор на България като място за зимната почивка са две - поканата за посещение при приятели или роднини (32 на сто) и традицията да се почива у нас (29 на сто). Запазва се делът на висшистите сред пътувалите - почти всеки трети. В проучването се отбелязва, че анализът на данните в динамика позволява да се твърди, че този дял е устойчив във времето. Петдесет и девет на сто от туристите са работещи - на  ръководни или изпълнителски длъжности, всеки пети от тях е предприемач или мениджър.

Общата удовлетвореност на пътувалите в страната българи е висока - близо 94 на сто са напълно или по-скоро доволни от ваканцията си у нас. Българските туристи са удовлетворени в голяма степен от  основното, което следва да предлага един туристически обект - условия за настаняване и хранене, чистота, с най-ниски оценки са пътищата и условията за хора с увреждания. Най-важните фактори, които предопределят предпочитанията към България като зимна дестинация, са красивата природа, спокойствието, добрата кухня, интересните културно-исторически паметници, добрите места за настаняване.

Зимният сезон се характеризира с две ясно изразени ключови силни страни, които е необходимо да бъдат поддържани - красивата природа и добрата кухня, показват резултати от проучване. Шейсет и девет на сто от туристите планират пътуване с цел почивка, екскурзия или развлечение в следващите 12 месеца. От всички пътували в страната хора, най-голям е делът на планиращите почивка през лятото на 2010 г. (59 на сто). Основни конкурентни туристически дестинации за настъпващото лято отново са Гърция (10 на сто от туристите планират да я посетят) и Турция (5 на сто).

Спрямо нагласите за почивка, заявени по време на есенната вълна, в момента се наблюдава намаляване на интереса към лятна почивка в двете съседни на България страни. Възможно е тежката финансова ситуация в Гърция да е довела до значителен дял на отказите от пътуване в това направление и у нас, отбелязват от министерството.

България се възприема позитивно от чуждестранните туристи, посетили страната през зимата на 2009/2010 г. За повечето от тях това е най-предпочитаната туристическа дестинация. Туристите през зимния сезон са лоялни към страната (повече от тези през лятото и есента) и те най-често са били в България и преди. Удовлетвореността от използваните продукти и услуги е висока. Страната се възприема като предлагаща ниски цени, добри възможности за СПА и балнеоложки туризъм, добра кухня. За повечето посетители основен фактор за избора на България като зимна туристическа дестинация са ниските цени. Това дава редица предимства на страната пред конкурентните дестинации, но в същото време следва да бъде използвано предпазливо, тъй като в дългосрочен план това може да навреди на имиджа й., се посочва в проучването.

Според проучването общата удовлетвореност на пътувалите в страната българи е висока. Най-важните фактори, които предопределят предпочитанията към България като дестинация са красивата природа, спокойствието, добрата кухня, интересните културно-исторически забележителности, добрите места за настаняване. България има добър имидж сред българските туристи. Възприема се като страна с добра кухня, с добри условия за СПА и балнео туризъм, с интересни културно-исторически паметници.

Основен конкурент на България за българските туристи е Гърция - "купонджийско-кулинарна дестинация". За разлика от българите, чужденците избират между традиционни направления за ски-туризъм. Почивката с предварително купен пакет туристически услуги не е особено популярна и групата на пътуващите с туристически пакет българи е малка в сравнение с чуждестранните туристи и устойчива като размер през сезоните. Българинът отделя най-много средства за лятната си почивка, тъй като тя е най-дълга, но похарчената сума на ден е аналогична и през трите изследвани сезона.

БТА
17 май 2010, 10:50


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
Българин повежда 18 алпинисти на К2 – 06 Юни 2010 - 18:59
Парламентът окончателно прие промените в Закона за физическото възпитание и спорта – 18 Юни 2010 - 11:45
За лято 2010 в Боровец очакват ръст на българи и румънци и спад на руснаци заради визовите проблеми – 20 Юни 2010 - 11:12
Боровец откри летния туристически сезон и новия Маунтийн Байк Парк – 20 Юни 2010 - 13:27
100км скороходна и колоездачна обиколка на Витоша ще се проведе за 40-ти път тази събота – 21 Юни 2010 - 17:44

Предходна:
Австрийско-българският форум "Туризъм" приключи със срещи в Поморие и Варна – 28 Май 2010 - 20:02
Австрийско-българският форум `Туризъм` започна с кръгла маса в София – 26 Май 2010 - 19:05
Утре започава форумът на австрийски фирми - Стопанска мисия "Туризъм" – 25 Май 2010 - 09:11
Montana Spring Sessions #3 – 14 Май 2010 - 23:06
Предстои форум в България на австрийски фирми на тема "Туристическа инфраструктура" – 14 Май 2010 - 20:11

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Балканските туристи са номер едно в зимните ни курорти, сочи проучване > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре