SKI.BG
     Четвъртък, 28 Май 2020
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2020
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . бг ски новини
29 Декември 2007 - 12:19
Зимните курорти удариха джакпота
изпрати на приятел Printer friendly версия

Поне с 20% повече туристи са дошли да карат ски у нас през декември в сравнение с последния месец на 2006 г. Това обяви шефът на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Сънародниците ни, които са избрали да прекарат празниците у нас, са с поне 10% повече. Това е най-добрият декември през последните десет години за родния туризъм. Планинските хотели са пълни, пистите са в прекрасно състояние, има много сняг и добра организация. Затова липсват традиционните опашки от чакащи пред лифтовете. Очакваме тенденцията да се запази и през целия зимен сезон, коментира Рагин. По морето и в цяла Североизточна България пък могат да се похвалят с румънски десант.
Съседите са завзели Албена, Златни пясъци, Русе и дори старопрестолната столица Велико Търново. Традиционно празниците ще прекарат у нас англичани, руснаци, гърци и гости от Балканите.
Освен традиционните ски дестинации като Банско, Пампорово, Боровец и Витоша, които са вече утвърдени, България може да се похвали и с нови хитови места за зимен туризъм, обясни Рагин. Чепеларе е бижу, което родните любители на ските не бива да подминават. Картата за лифта струва 8 лева, а условията са чудесни, обясни той. Местните ще ви изкушат и с типичните кулинарни родопски специалитети. Не е за подценяване и нощният живот.
Всички, които тази зима вече са посетили Паничище, не спират да хвалят курорта и да се радват, че са го избрали за почивката си, обясни Рагин. Семково и Чепеларе също са сред хитовите дестинации за нашенците тази зима, допълни той. След като догодина бъде завършен проектът Перелик, ние ще сме номер едно на Балканите за зимни спортове и ще блеснем и в Европа с чудесните условия за почивка, които предлагаме, категоричен е той.

Наталия Малчева
в-к Стандарт, СЪБОТА, 29 Декември 2007

Ще си върнем българските туристи

Ще се върнат ли сънародниците ни в родните курорти и как бизнесът може да ги привлече, попитахме председателя на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова. Тя е и говорител на кампанията "България - рай за българите", която стартира специализираната телевизия "Травъл ТВ".
 
 Госпожо Карастоянова, каква е целта на кампанията  "България - рай за българите"?
 - Това е първата по рода си национална кампания на българския туризъм в първата година от членството ни в ЕС. Тя е по инициатива на българската телевизия "Травъл ТВ" и нейния директор Владимир Танев. Целта й е повишаване на информираността на българите и промяна на съществуващите негативни нагласи. През 2007 г. българите са похарчили близо 1 млрд. евро в чужбина. Което е чудесно, защото означава, че имат избор. Но ако ние вследствие на една по-висока степен на информираност успеем да променим поне 10% от тези нагласи в рамките на 1 година, това със сигурност означава икономически резултати в порядъка на 100 млн. евро. Непрекъснато коментираме краткия сезон и търсим механизми как да създадем предпоставки за целогодишен туристически продукт. Това трудно се постига единствено и само с чуждестранни туристи. Образователният ефект на кампанията също е много важен, тя е със специален фокус върху младите хора. Искам да подчертая изключителната роля на в. "Стандарт", който е нашият основен партньор в образователната част на кампанията. Заедно ще организираме конкурс за детска рисунка и есе "България - рай и за българите". Изключително важна е и официалната подкрепа на БНТ, БТА и БНР.
 - Какви са конкретните мерки, които ще предприемете, за да реализирате целите си?
 -- Не бих искала да пропуснем патриотичния аспект. И всъщност голямата задача на медиите е да провокират именно този избор. Използваме примера, които преди 2 години даде немският канцлер Ангела Меркел на своите сънародници. Тогава тя, предвид задъхващата се германска икономика, апелира към своите сънародници, които са едни от най-пътуващите в Европа, да прекарат коледните и новогодишните празници в родината. Те я послушаха и генерираха няколко милиарда евро в немската икономика само в рамките на 2-те седмици около празниците. Смятам, че подкрепата, която имаме в институционален план от правителството и от други държавни институции, е потвърждение на такава готовност. "Травъл ТВ" изработи специален клип с гласовете на кампанията - министъра на културата проф. Стефан Данаилов, вицепремиера Ивайло Калфин, министър Николай Василев, народните представители Милен Велчев и Андрей Баташов и много други известни личности от политиката, културата, шоубизнеса и медиите. Очаквам да говорим сериозно и отговорно по важните въпроси, свързани с кампанията, и да се въздържаме от популистки предложения.
 Това, което ние трябва да отчетем, е, че изборът към България не се формира единствено на база цена. Факторите, които трябва да дойдат преди цената, са по-добрата информираност и изборът между еднакво добри оферти. Убедена съм, че българските оферти са не по-лоши в сравнение с тези, които получаваме в чужбина, но имаме различен подход за избор на почивката си. Проучване показва, че решаваме в последния момент, което в пазарна среда не може да ни осигури най-добрата цена. Също така правим този избор предимно по препоръка на приятели или на базата на предишен опит. По-рядко избираме чрез туроператор или интернет, където има заложени механизми за отстъпки. През януари големите туроператорски асоциации ще подготвят модел за споразумение между хотелиери и туроператори. През февруари на туристическата борса "Ваканция" в София това споразумение трябва да бъде подписано.
 - Какво гарантира на клиентите, че към тях там ще се отнасят с нужното уважение и респект и няма да ги третират като втора ръка туристи за сметка на чужденците? - В нашите хотели българинът вече е един от най-предпочитаните клиенти. Всъщност сънародниците ни се радват на внимание и заради факта, че когато почиваме, го правим по начин, по който да доставим удоволствие на себе си, на семейството си и на приятелите си. Има промяна и в качеството на обслужването. Твърде обобщено и прибързано е да твърдим, че не е добро. В Италия и Франция например не могат понякога да кажат и една дума на английски език, в Гърция невинаги те галят с перце. Но това не променя блясъка на тези дестинации. Нека не бъдем прекалено големи критици сами на себе си.
 - Къде е нашият символ на дестинацията, сравним с Айфеловата кула?
 - Ето тук е мястото на нашето скрито богатство. То е културно-историческото ни наследство във вътрешността на страната и е слабо познато. Нашата кампания ще покаже и ще разкаже за места, които си заслужава да посетим, с чудесни нови хотели, с внимателни и гостоприемни домакини. Ние знаем много малко за тях. Не е тайна, че ние знаем много малко и за градовете, в които живеем. Да вземем за пример София, която малцина познават от туристическата й страна, макар че живеят в нея. Същото се отнася  и за Пловдив, който е един транзитен град, както сподели и кметът Славчо Атанасов. City break - или да посетиш друг град за уикенда, е продукт, който направи чудеса за развитието на второстепенни или напълно неизвестни градове в Европа.
 - Българите посочват като най-голям недостатък на родните курорти обществения транспорт, такситата и липсата на подходящи условия за деца. Как можем да ги променим?
 - Не бихме могли с магическа пръчка да решим всички съществуващи проблеми. Особено тези, които са извън възможностите на кампанията за пряко въздействие. Ние целим да направим познато непознатото. Да предложим избор между добро и по-добро. Да провокираме родолюбието на българите, тяхното любопитство, откривателския им дух. Една подобна кампания прави по-видими съществуващите недостатъци. И дава възможност да се критикуват директно тези, които не са си свършили работата. И да се потърси отговорност. Защото туризмът е всичко. Няма друг сектор от икономиката, в който да участват толкова много съпътстващи дейности. Не бихме могли да решим всички въпроси едновременно. Но можем ясно да ги формулираме и да дадем предложение за решение. И най-важното - да направим една истинска голяма кампания за България.

Наталия Малчева
в-к Стандарт, СЪБОТА, 29 Декември 2007

Ски-патрул глобява пияни по 300 лв.

Глоби до 300 лева ще налага общинският ски-патрул на пияни и дрогирани по пистите в курорта Пампорово. Това предвижда нов раздел в общинската наредба за обществения ред, гласуван вчера от медстния парламент в Чепеларе. Поправките в наредбата регламентират функционирането на патрул по ски-пистите, който да следи за безопасността и реда в зимния курорт, намиращ се на територията на общините Смолян и Чепеларе. Според предварителните договорки патрулът по пистите ще се състои от трима души ­ по един представител на двете общини и от сдружението на ски-училищата. За създаването на самия патрул ще се подпише споразумение между кметовете на Смолян и Чепеларе и представител на ски-училищата в Пампорово, уточни Банко Вуров, председател на Общинския съвет в Чепеларе. Патрулът ще следи за появата на скиори, сноубордисти или моторни шейни, които създават риск от инциденти по ски-трасетата. Новото формирование ще санкционира пияни или дрогирани скиори, както и пътуващи с моторни шейни, движещи се извън допустимите маршрути.

в-к Монитор, Събота, 29 Декември 2007

Лавини в планините за Нова година
 
Лавини дебнат скиорите и туристите в зимните ни курорти за Нова година. Това съобщиха от Планинската спасителна служба. Експертите предупреждават за възможността от свличане на снежни маси в района на връх Мусала и курорта Боровец в Рила, около връх Алеко във Витоша, край всички писти Пирин и на връх Ботев в Стара планина. Лавинната опасност за сноубордистите и екстремните скиори, които карат извън означените писти е най-голяма, предупреждават спасителите. Туристите също не трябва да напускат начертаните маршрути, заради рисковете от свличане тонове сняг или пропадания. Снежната покривка по пистите е от 70 см на връх Алеко до 190 сантиметра в ски център Безбог.
Времето в планините ще бъде ясно, а минималните температури са между минус 5 и 9 градуса. Ще духа слаб североизточен вятър. Максимална температура на 1200 метра ще е около 4°, а на 2000 около 0 градуса.
Ски-влековете в Берковица ще работят по празниците. Любителите на нощното ски-каране пък ще могат да използват пистата “Витошко лале” от 18,30 до 22 часа, а спортните съоражения в ски зона “Боровец” ще са осветени и отворени до 21,30 часа.

ТОДОР ГОСПОДИНОВ
в-к Монитор, Събота, 29 Декември 2007


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
С Банско започва разширяването на календара за СК – 04 Януари 2008 - 15:27
Идеални условия за ски има по пистите в Банско – 04 Януари 2008 - 15:27
Модата в ски екипировката върви по възходящ път – 05 Януари 2008 - 17:31
Бяла черква може да се превърне в ски център – 07 Януари 2008 - 16:11
Ски ваканциите поевтиняха – 10 Януари 2008 - 11:22

Предходна:
Репортаж на в-к Струма от курорта Бодрост над Благоевград – 28 Декември 2007 - 14:27
Детски хокеен турнир в софийската Градска градина – 27 Декември 2007 - 12:53
Чужденци слаломират между ските и виното – 27 Декември 2007 - 12:07
ВЕСЕЛА КОЛЕДА И ЩАСТЛИВА НОВА ГОДИНА !!! – 26 Декември 2007 - 15:02
Откриха сезон 2008 в Боровец – 26 Декември 2007 - 14:58

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Зимните курорти удариха джакпота > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре