SKI.BG
     Петък, 19 Април 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . ски анализи
26 Януари 2011 - 08:56
Ски за пилоти
Технологиите от Формула 1 влизат и в снежните спортове
изпрати на приятел Printer friendly версия

Има ли общо между технологиите във Формула 1 и тези в ските? Логично, отговорът на този въпрос би трябвало да е отрицателен. В действителност обаче не е така. Причината за това са дизайнерите на ските Хед, които ги направиха толкова бързи, че състезателите им Линдзи Вон, Мария Рийш и Дидие Кюш неизменно печелят без проблеми в стартовете от Световната купа. Целта на екипа на тази марка е да изобретят ски, които да стигат от точка А до точка Б по-бързо от всички останали брандове. Предимството на алпийците на Хед пред останалите е, че са подсигурени с нещо подобно на колегите си във Формула 1 - KERS Technology или най-новата високооктанова технология на състезателните машини на Хед.

KERS технологията работи като турбо зареждане, което добавя допълнителна сила и ускорение с втвърдяването на опашката на ските при излизането от завоите. Ефектът: тласък, който катапултира състезателя към следващия завой. По същия начин както във Формула 1 пилотите натискат бутон за още малко повече скорост. Хед KERS е електронна, напълно автоматична и вградена система. Ските достигат максимално огъване в края на завоя. В този момент активен микрочип освобождава енергия във фибрите на опашката на ските. Тя става по-твърда и моментално увеличава силата на оттласкването за максимално ускорение в излизането от завоя. Или както от Хед обичат да се шегуват, моделите им Supershape, които имат технологията KERS, са изобретени от титан и са предназначени за титани. Новата KERS технологията е еволюцията на идеята, вложена в технологията Intelligence.  Но за разлика от Intelligence KERS не оказва влияние върху твърдостта на ските по цялото тяло, а подпомага гъвкавостта по дължина. КERS технологията е базирана и на съвършено нов чип, който има способността да акумулира енергия и да държи за подходящия момент.

Пиезоелектрични фибри трансформират кинетичната енергия в електрическа, която се складира във вградения в ските чип. Електрическата енергия се освобождава в областите на ските, където е необходима допълнителна енергия, което се засича от сензор. Складирането и освобождаването на енергия са напълно автоматизирани. В зависимост от гъвкавостта на различните модели сензорите се настройват предварително - колкото по-агресивна трябва да е ската, толкова по-твърда ще бъде опашката й.

Словенският концерн Елан доразработи революционната WaveFlex технология. Тя комбинира гъвкавост по цялата дължина на ската с торсионна стабилност за гладко изпълнение при взимането на завои. Наподобяваща вълни, разположени във вътрешната част на ската, тази технология обхваща ската от единия й до другия й край, осигуряваща висока прецизност и гладко каране при всякаква снежна покривка. Какво осигурява WaveFlex технологията: 1. Развитие на уникалната технология при завоите - WaveFlex Technology при серията Speedwave. 2. По-лесно улавяне на дълги завои и по-голяма стабилност, торсионна стабилност при дълги завои дори при максимална скорост. 3. Гъвкавост на ската при по-къси завои и гладко изпълнение дори при много заледени повърхности. В резултат на това се получава много приятно управление на ските без значение какъв е теренът.

Друг от водещите производители на ски Близард прилага успешно новата си технология IQ Power Suspension, при която е въведена дълга, тяхна въглеродно-композитна пластина, гъвкаво интегрирана в ската от върха до задния й край. Тази пластина заедно с виждащите се под автоматите маслени амортисьори работи като окачване на мотоциклет или планински байк и по този начин намалява и поглъща нежеланите вибрации. С помощта на високата степен на обратна връзка ските стават много пъргави и лесни за управление, без вибрации дори и при висока скорост.

Атомик гледа в бъдещето като усъвършенства своя хитов Doubledeck D2 Vario Cut. Сега вече комбинацията от променлив профил и автоматично настройване на гъвкавостта подобряват качествата на ската при завиване и увеличават поглъщането на вибрациите с помощта на две нови еластомерни връзки за приплъзване. Новост при ските на австрийците е и rocker конструкцията при линията на ските за всякакви терени. С помощта на новите настройки и преместване на точките на контакт със снега характеристиките на каране, а и ските вече са много по-подвижни.

При Fischer се фокусират върху цената и дълготрайността. Дървената сърцевина на ската вече е опакована в карбон и така те стават много по-издръжливи и животът им се удължава. Индивидуално настройващата система на автоматите с гъвкави връзки позволява на ските да се огъват по цялата дължина. По този начин от Fischer се опитват да се преборят с конкурентите, а също така да подсилят и продажбите си. Новият универсален талант на марката е с 80 мм талия и изключително еластична вложка, която осигурява повече гъвкавост и балансирана твърдост.

Rossignoll пък пуска новия си модел хибридни ски, които са необходими за осигуряване на повече баланс и стабилност при всички разновидности на снега, без да се пренебрегва закантването и повратливостта на ската. Този ефект се постига с комбиниране на оверсайз технологията на карвинг ските с rocker профила от фрирайд моделите.

в-к Стандарт
СРЯДА, 26 Януари 2011


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
How about ... let`s NOT crash? – 14 Февруари 2011 - 10:18
Кристоф Бюргин пред 7 дни спорт: Бюджетът на Цермат е 39 млн.Евро – 07 Март 2011 - 08:24
В ските винаги има място за още реклама – 07 Март 2011 - 08:27
Чарлз Фланаган: Вярваме, че в България все повече хора ще избират почивки извън страната – 15 Юни 2011 - 16:57
Ски пазарът във Великобритания се свива за трета поредна година – 10 Юли 2011 - 16:08

Предходна:
Когато цъфнат минзухарите – 14 Януари 2011 - 18:19
Ски сезон 2010/2011 - Надежди за начало на възста-новяването – 17 Октомври 2010 - 20:26
Интервю с Волфганг Едер, австрийски консултант в областта на зимния, летния и целогодишния туризъм – 19 Юли 2010 - 10:14
Мечтата за целогодишния курорт – 18 Юли 2010 - 20:03
По-бързо, по-високо, по-.... топло – 13 Април 2010 - 10:30

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Ски за пилоти > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре