SKI.BG
     Четвъртък, 18 Април 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . ски анализи
25 Февруари 2012 - 12:54
Ще `изяде` ли Интернет бизнеса на туристическите агенции?
През 2011 г. онлайн резервациите у нас са се увеличили със седем процента и в момента делът им достига двадесет и девет на сто
изпрати на приятел Printer friendly версия

Потребителите на туристически услуги по света се доверяват все по-често на интернет и предпочитат да си направят резервации за почивка директно чрез мрежата, вместо да търсят услугите на посреднически агенции. Така е и в България. Оказва се, че през 2011 г. онлайн резервациите у нас са се увеличили със седем процента и в момента делът им достига двадесет и девет на сто – сочат данни на Института за анализи и прогнози в туризма (ИАПТ). Ще „изяде” ли мрежата бизнеса на туристическите агенции е въпросът, който работещите в бранша си задават не без основание.

Въпреки отчетения от туристическите агенции спад в записванията за тази зима ски курортите ни не могат да се оплачат от липса на туристи.
Сериозен спад в записванията за тази зима отчетоха в началото на сезона българските туристически агенции. В същото време, „в разгара” на снежните месеци хотелите не могат да се оплачат от липса на клиентела, зимните ни курорти са озвучени от разнородна реч, а пред ски влековете се вият километрични опашки. Само в родопския курорт Пампорово ръстът на туристите през тази зима е между петнадесет и двадесет процента, съобщи тези дни министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. Тогава как да си обясним заявения от туроператорите „отлив” от ски курортите ни? Причината е, че хората вече предпочитат да заобиколят посредничеството им и да се свързват директно с избрания от тях хотел – най-често чрез неговия интернет сайт.

В Пампорово ръстът на туристите през тази зима е между петнадесет и двадесет на сто, като голяма част от тях са си направили резервации чрез интернет.

Има и още един вариант за евтина ваканция – сайтовете за групово пазаруване, които непрекъснато ни заливат с примамливи туристически пакети на стойност до седемдесет на сто по-ниска от първоначалната. Хотелиерите се възползват от възможността чрез тях директно да достигнат до клиента и да му предложат останалите в навечерието на сезона свободни стаи. Нищо чудно, че онлайн резервациите са се увеличили, като се има в предвид, че броят на потребителите на мрежата у нас стремглаво нараства – твърди Спас Сливков – мениджър на един от най-големите ни сайтове за безплатни обяви.

На практика интернет предоставя много добра възможност за реклама и директен достъп до клиента.

За разлика от големите комплекси, които могат да си позволят реклама в телевизия и в печатните издания, интернет предлага един много бърз, много лесен и често безплатен начин да се направи реклама на тези малки хотелчета, къщи за гости, дори стаи и апартаменти под наем в курортите – твърди Спас Сливков.

Много от предлаганите в мрежата оферти за нощувки включват и бонуси, като ползване на басейн и СПА услуги.

Самите туроператори признават, че цените на нощувките в интернет са по-гъвкави спрямо пазара и затова човек може да открие много по-изгодни оферти в сайтовете на съответния хотел например, отколкото ако се обърне към посредник.

Както може да се предположи, най-големите привърженици на онлайн резервациите са младите пътешественици.

Това са хората, които директно закупуват своя самолетен билет, особено от нискобюджетните авиокомпании чрез интернет, и се споразумяват с хотели или къщи за гости чрез техни интернет сайтове – каза Румен Драганов, директор на ИАПТ. – Тези потребители вече правят покупките си директно, включително и от мобилния си телефон. Факт е, че броят им се увеличава. Най-често това са младите хора, които са по-подвижни и самостоятелни. И тъй като зимните спортове като ски или сноуборд са свързани най-вече с млади енергични хора, които свободно боравят с най-новите технологии, специално за тази зима имаме по-голям дял на интернет заявките и на потвържденията по отношение на туристическите пътувания.

В повечето случаи заплащането на нощувките става на рецепцията, вместо с кредитна карта по интернет.

Означава ли това, че в близко време мрежата ще „погълне” посредническия бизнес на туристическите агенции?

Когато твърдим, че имаме ръст на покупките чрез Интернет, трябва да отбележим, че една голяма част от пътуванията все още се реализират посредством агенциите. Една от причините е, че в определени случаи е много по-лесно да направите рекламация на закупения от вас пакет чрез туристическа агенция, която се намира на вашата улица. Много по-добре е да познавате лично туристическия агент, който ви е продал пакета, и ако имате някакъв проблем, да се обърнете към него по начина, по който се обръщате към продавача в местния магазин. Така че няма как да мислим, че интернет ще замести изцяло директните продажби!

В същото време България сериозно изостава от световните тенденции по отношение на услугите, свързани с онлайн разплащането.

Това, което ние трябва да направим, е да облекчим услугата заплащане по интернет – категоричен е Румен Драганов. – Това е възможността за приемане на плащания от кредитни карти директно в хотела. Ето точно това нещо не се случва в голяма част от хотелите в страната! С други думи, потребителят у нас може да направи резервацията си или дори да направи промени в резервацията си по интернет, но в повечето случаи самото плащане на нощувката се извършва на място, а не по интернет.

Венета Николова
БНР
25 февруари 2012 09:00


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
Слоганът `Bulgaria - Мagic lives here` рекламира успешно туризма ни на британския пазар  – 29 Февруари 2012 - 20:18
Отчетоха 5% ръст на приходите от зимен туризъм – 12 Април 2012 - 21:26
Снежните спортове и връзката на децата с природата – 04 Октомври 2012 - 08:43
Изкуството да правиш бизнес около Сочи 2014 – 22 Май 2013 - 15:25
30 май трябва да бъде запомнян като ден, в който България е без концепция и ръководство в туризма – 31 Май 2013 - 14:41

Предходна:
Кой пречи на туризма? – 24 Януари 2012 - 11:37
Младежките зимни Олимпийски игри в Инсбрук – 23 Януари 2012 - 08:40
България - зимна дестинация No.1 на Балканите – 16 Януари 2012 - 09:09
Най-евтини са пистите в Чехия – 08 Януари 2012 - 10:43
Швейцарските ски курорти се борят със силния франк – 29 Декември 2011 - 19:30

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Ще `изяде` ли Интернет бизнеса на туристическите агенции? > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре